Happy 2017

Hej mina vänner,
 
Hoppas att ni mår bäst! Hoppas att julen varit toppen och nyåret och allt detdär. God fortsättning måste man säga och grymt välkommen till 2017. Dethär året kommer bli magiskt. Det finns många saker som pekar mot det. Gick till gymmet ikväll. Efter två tusen kilo julmat och minimalt med träning. Känns kroppen mer som en chipspåse, än fast och stark.
 
Gym miljön är inte min mark (än). Somliga går dit för att kriga för en bättre hälsa. Det märker man tydligt. För det och det flåsas och stånkas på löpband och crosstrainers. I lite pösiga mjukisbyxor, men med ett tydligt mål. Det är respekt. Sen verkar det finnas dem som bara struttar. Dom liksom bara struttar omkring där. I sina dyra träningskläder och perfekta frisyrer. Träna verkar dom inte göra. Inte vad jag kan uppfatta iallafall. Dom bara sitter där glor eller håller på med telefonen. Varför har man ens gått till gymmet då?
 
Sen är det jag då. Som försöker hjärnsända killen som står och tjongar på gymmets enda boxningsäck. Försöker få honom att förstå att det finns andra som också vill använda den. Vem skulle stå och ockupera tjugo- tjugofem minuter vid en maskin? När får man putta bort folk från redskapen på gym? Finns det någon max tid liksom? Någon som vet?
 
Maxat dålig kondition. Suck.
 
Vi åkte till Skåne. Tog ut mina sista semesterdagar, så vi kunde åka ner och vara där över jul och nyår. Det behövdes verkligen. Behövde komma bort från denhär stan. Jag älskar Stockholm. Men ibland måste man bara bort. Från folket, från stressen, från Iphone zoombies på tunnelbanorna, från avgaser och hets.
 
Personligen behövde jag bort från allt ståhej som varit efter att jag lämnade dendär källaren på Söder. Få tillbaka lite balans. Samla lite positiv energi och andas frisk luft. Jag älskar Skåne. Speciellt platsen Jörgen kommer ifrån. Veberöd heter den. Det är landet. Där finns det bara skog, tystnad och kolmörker. Där finns även fantastiskt god mat, massor av kärlek, hundar och en häst på tomten. Finns inget bättre ställa att hämta energi på. 
 
Nyårsmaten 2.0
 
Har en runda jag springer när vi är där. Jag hittar inte så bra, men den är lite runt omkring där bland träden. Min runda är toppen. För på den finns även en liten backe. Där jag brukar springa intervaller. Försöker hålla kaloriintaget och myrorna i benen i schack. Första dagarna blir jag alltid extremt lappsjuk. Då är jag tacksam för dendär backen.
 
Denhär bilden är inget speciellt. Bara jag ute och springer i Skåne. Det är 4 plus grader och sol. Dagen innan julafton.
 
Nästa år kommer verkligen bli bra. Det har jag redan bestämt. Har inga nya löften att hålla. Bara några nya riktlinjer för livet som jag verkligen tänker anamma. En av dem är att bara lägga massor av energi och kärlek på människor jag tycker om. Jag älskar min familj. Så dom kommer få mycket såklart. Älskar verkligen mina vänner också. Så dom kommer också få massor dethär året. För dom är verkligen så coola. En samling jäkligt smarta och grymma människor som jag har turen att omge mig av. 
 
Lunch dejt med Matilda i Lund. 
 
Det var superfint att ha så många dagar nere i Skåne. Tidigare har det varit färre och det har inte funnits tid att göra någonting annat umgås med familjen. En kväll träffade vi Patrik som är en av Jörgens äldsta vänner. Åt asiatiskt fusion mat, som var riktigt bra. Säger menyn och priserna en sak. Så förväntar man sig att det ska vara bäsa bästa och det var det. Var tvungen att fota min mat som en tönt, men presentationen var så udda. Lite konstig men ändå cool. Smaken var grym och jag kommer tvinga Jörgen att vi går tillbaka hit nästa gång vi är nere.
 
Efter maten drack vi kaffe och jag åt efterrätt (som vi typ gjort efter nästan varje måltid inkl semlan efter frukost..) Efter det drack vi kaffe igen och åt lite efterätt igen. Haha.. Inte konstigt att man kände sig som en flodhäst på löpbandet. Men det är lite så vi funkar.. :-) Vi njuter.
 
 
 Kompisarna.
 
Creative Soul Media har fotat Guram Kutateladze flera gånger på MMA galor. En riktigt grym fighter. En av Sveriges bästa om man frågar mig. Sjukt tuff i buren och en sjukt trevlig person utanför. Redline TC ligger i Malmö. Så det kändes givet att vi skulle åka dit och hälsa på.
 
Fint ställe helt klart. Har bara sett bilder tidigare, men det såg nästan bättre ut i verkligheten. Juledighet och ganska tomt på gymmet. Var ändå personerna vi ville träffa på plats. Senast vi sågs var när Guram fightades på IRFA på Berns. Grym match för övrigt. Micke Cederhof är hans huvudtränare och världens skönaste person.
 
Det blev mycket skratt och träning. Ungefär i den ordningen. Jörgen fick ett privat pass av Micke, som drillade tokfina boxningskombinationer. Lyxens mamma. Kameran var med såklart och vi passade på att plåta lite. Tack för att vi fick komma och hänga med er! Ni är världsklass.
 
 
 
 Gruppbild 2.0
 
Om ni undrar vad som hänt på Onechai fronten, så är det inte så mycket. Har släppt det hela mycket faktiskt. Jag brukar fråga människor som av en eller annan anledning kanske blivit illa eller orättvist beandlade av någon att "Vem är hen att ta din energi eller uppta dina tankar?" Frågar mig själv i dethär fallet. Vem är någon att behadla mig utan respekt? Jag är ingen jäkla prinsessa. Haha... Absolut inte. Jag kommer heller inte överens med alla människor på jorden. Vilket oftast handlar om personkemi för övrigt. Jag vet dock ödmjukhet och jag vet respekt. Det enda man egentligen behöver veta om livet. Vet man det kommer man klara sin resa sjukt bra. Det är bevisat hundra gånger om. Vet man det inte. Så kommer man bli en jäkligt ensam person. Det är också bevisat.   
 
Tog en stor svart sopsäck. Fyllde den med gamla klubbkläder, shorts och hoddies. Allt. Rensade bort hela grejjen rent fysiskt från min garderob också. Jag kommer alltid ha minnena kvar därifrån. Dom finns kvar för jag skapade dem själv och många av dem är de bästa minnena jag har. Dom som känner mig vet att jag satsade jäkligt mycket i dendär klubben. Mitt liv under flera år. Tusentals timmar av träning, dedikation och tid. Så det var tråkigt att det blev som det blev. Det är historia nu. Stänger den boken.
 
Jag och skäggis.
 
Jag ser verkligen fram emot dethär året. Vi har stora planer på utveckligen av Creative Soul Media. Det finns redan saker uppbokade i kalendern. Jag är så taggad på att jobba mycket mer med företaget än vad jag gjorde förra året. Det kommer bli mycket träning och det kommer bli många sköna kvällar med häng här ute i förorten. Så håll i hatten katten. Dethär året kommer bli fett! Vi ses snart!
 
Kram
 
J