Sex år senare.

Hej mina vänner,


Hoppas att ni mår bäst! Ledsen tystnaden. Tre veckor sen jag skrev senast. Mycket som händer just nu, så har behövt all min energi för att hålla fast vid strukturen. 

Vet inte riktigt vart jag ska starta. Största förändringen just nu är att jag lämnat Onechai MT för gått. Det finns en gräns för alla och för mig var den nådd. Så många situationer den senaste tiden som bidragit till detta. Den förändrade attityden, olika former av kollektiva bestraffningar och en energi som jag inte mått bra av är några av anledningarna. Men långt ifrån alla. Vi har bara ett liv och jag har varken tid eller lust att lägga mitt på dålig energi. Jag är inte konflikträdd för fem öre. Men kommunikation behöver ske åt båda hållen om saker ska funka. Och när jag inser att jag inte kan förändra något, förutom min egen situation. Då väljer jag hellre att gå. 

Vi gick match för två helger sen. Vi som jag och Viktoria. Taggad som sjutton efter att ha tränat hårt under en lång tid. Såg jag fram emot att coacha henne på matchen. Ni som följer mig på Insta vet hur mycket tid vi lägger på träningen tillsammans. Och jag har verkligen sett utvecklingen ske framför mina ögon. Trots att matchen tyvärr inte gick enligt vår plan. Så är jag sjukt jäkla stolt över Viktoria som levererade starkt. Trots icke optimala förutsättningar. Vi kommer tillbaka. Starkare och bättre än någonsin. 


Jag skulle kunna skriva om olika situationer som varit helt katastrofala den sista tiden. Väljer dock att inte göra det. För jag är inte den typen av person. Dom som vet, dom vet. Dom som undrar, kan bara fråga. Jag kan  bara citera min vän och mentor Åsa-Helena på resten. "Jenny, oroa dig inte. Karma tar hand om det".



Vi frilansade hela veckan. Hookade upp på Gabbis MMA fys på torsdags morgonen. (Vilket var det jobbigaste jag varit med om på länge..) och sparring. Jag är så glad att jag har så coola vänner. Som man kan vara hundra procent öppen och ärlig med. Systrar som backar och stöttar en när livet svänger. Och man kan boxas med dem också. Det är det bästa!

- Morgon tjong!

Spenderade en kväll tillsammans med världens bästa pappa också. Det händer inte jätte ofta men destå trevligare när det sker. Min pappa är inte bara världens bästa utan även sjukt grym på ekonomi, budgetar och siffror. Fick hjälp med ett nytt spännande projekt som ligger i startgroparna. Håll utkik vänner. 


Dethär kanske låter konstigt. Men ju mer tillfreds jag blev i att lämna Onechai. Destå mer växte energin för att jobba med mina egna och Creative souls projekt. Vi fortsätter att utveckla vårt samarbete med fightermag.se och det är så jäkla kul och givande. Creative soul är tacksamma att jobba med en så stor och proffsig plattform. 2017 ser verkligen ljus ut. Checka in intervjuerna med Jonatan Westin och Fernando Flores singed Creative soul media på fightermag.se.

- Working for fightermag.se

I onsdags hängde vi på Sweden top team. Teknikpass och sparring. Tufft pass för hjärnan som fick maxa koordinations förmåga. Det är ett riktigt vasst team. Och man hajjar varför det går så bra för dem. 


Imorgon blir det MMA fys igen med Gabbi plus sparring. Passet börjar sju så kanske dags att sova snart. Ser fram emot denhär veckan. Har mycket jobb framför mig. Mycket mycket jobb men ser fram emot det.

- Happy people

Det är många saker man funderar på när man gör lite större uppbrott. Jag inte rädd för förändringar. Speciellt inte dom till det bättre. Livet förändras hela tiden och det får man acceptera. Något man dock aldrig ska acceptera är att respektlöshet. För respekt är något grundläggande, likaså människors lika värde och tillit. Det sistnämnda är palindrom. Och måste verkligen ske åt båda hållen för att det ska funka. Allt annat löser sig. Vi ses snart vänner. Nu ska jag kolla UFC. 


Vi ses snart mina vänner,


Kram

J