Full fart framåt.

Hej alla,
 
Hoppas att ni mår bra! Såg just min historik och insåg att jag inte postat på tre veckor. Behöver skärpa mig. Igår började min mobil flimmra också. Helt förstörd... verkligen. Försökte lämna in den idag och det skulle ta två veckor att laga den. Minst. För en sekund övervägde jag en två veckors mobil semester. Jag menar det mesta kan man ju göra via en dator. Efter en stund insåg jag att det skulle förmodligen skapa en hel del annan huvudvärk att inte ha någon lur. Njöt iallafall av att läsa en bok på tunnelbanan påvägen hem. Den har legat i min väska kanske två månader. Ifall jag skulle få en stund över att läsa. Idag var dagen.
 
Det händer så mycket just nu. Jäklar alltså. Det är på gränsen att jag inte hinner med allt. Försöker planera dagarna så att jag slipper stresssa. Skriva upp saker och verkligen se till att det finns marginaler om det inte går enligt planen. Det är så man undviker att gråa hårstrån och bekymmersrynkor. Panning is everything. 
 
Hej på er!
 
Förra veckan var det äntligen dags. Jag har tidigare nämnt att Creative soul media sponsrar organisationen "Vid din sida" med lite fotomatreal. I onsdags var ingen vanlig dag. Självaste finansminister Magdalena Andersson fått upp ögonen för organisationen och i onsdags valde hon att vandra en natt tillsammans med bostadslösa Lasse och Uffe. Gå i deras fotspår och få höra deras histora. Det är väldigt speciellt att en så uppsatt politiker engagerar sig på detta sätt. Jag var med som enda fotograf, så det kändes riktigt spännande.  
 
Preppar inför kvällen.
 
När jag fotograferar går jag verkligen in i zonen. Tänker inte på något annat än att få till en bra bild. Det är först när bilderna laddas in i datorn, som jag ser resultatet. Är inte van att fota dokumentärt. Tycker det är svårt. Speciellt under dessa omständigheter. Ostylat, kallt och rått. Det är också just den råheten jag vill fånga. För den är konkret. Den är där, och den är hänsynslös. Det var kallt i onsdags. Hade laddat med underställ och flera lager tröjor och långkalsonger. Trots det frös jag kraftigt mot slutet av vandringen. Finansministern kom med nylonstrumpor och kjol. Måste varit sååå kallt... 
 
Viktigt möte på centralen.
 
Den första maj är det spikat för insamlingsgala på Cafe Opera. CSM auktionerar ut två bilder och jag kommer vara på plats för att plåta. Hoppas verkligen att detta kommer ge en stor effekt på situationen för Stockholms äldre hemlösa. Biljetter finns att köpa på Tickster. 
 
Finansminister Magdalena och Lasse bostadslös på trappan som varit hans sovrum under många år.
 
Får så ont i hjärtat när jag ser bilderna från kvällen. Jag blir hatisk, förbannad och ledsen på samma gång. Vart gick det fel? Hur kan detta ens existera? Välfärdsamhället? Vart tar alla våra skattepengar vägen? Tak över huvudet garantin? Vart tog mänskligheten vägen?
 
Vid din sidas soppkök.
 
Skulle kunna älta detta länge men det tjänar ingenting till. Jag ska iallafall försöka göra det jag kan för att hjälpa organnisationen för att jobba för en förändring. 
 
Hon är en vecka nu. Vår lilla ängel som kommit. Sweety heter hon och är den vackraste hunden man kan tänka sig. Hon har en riktigt mörk och hemsk histora bakom sig. Men när jag såg bilden å henne, så visste jag att hon skulle bo hemma hos oss. Tidigare ägaren använde henne som valpfabrik. Fan.. Jag hatar dom. Äckliga jävla människor som behandlar djur på detta sätt för att tjäna pengar. Det märks på flera sätt att hon blivit utsatt för hemskheter. För hon är mycket undergiven och är väldigt reserverad mot framförallt män. Det kommer bli en hel del att jobba med men det kommer bli bra. Hon är hos oss nu och är trygg. Det är det viktigaste.
 
Soffpotatisen.
 
Försöker att inte tappa för mycket träning på grund av allt som händer just nu. Hälsade på på Fryshuset förra veckan. Tränade med grymma thaitränaren Akke. Teknik och sen slaktade han mig på mitsarna. Vaknade och trodde på riktigt att jag åkt på influensan. Så ont i hela kroppen. Men det var så jäkla roligt och gjorde dunder för min inspiration. Våra tjejer tränar på och är flitiga. De utvecklas som sjutton och det är fantastiskt. 
 
 
 
 
Balansen är allt.
 
Dags för mig att sova nu vänner. Ses snart igen. Ha den bästa veckan!
 
Kram
 
J